Flag Counter Postaw mi kawę na buycoffee.to
RAPORT: EASTmodels Challange 10-11.08.2024

Sierpień, ciepło, wakacje, ale w tym fantastycznym okresie nasi przyjaciele zza południowej granicy postanowili zorganizować dwudniowy konkurs modelarski Eastmodels Challange, który odbył się w Liptovskim Gródku. Okolice Liptova są piękne do wypoczynku to też i założenie Jana Moravcika jako organizatora było to, żeby również modelarze z rodzinami mogli przyjechać i przy okazji odpocząć w świetnym miejscu.

Plan chyba wypalił, bo na konkursie zjawiło się 200 modelarzy z 11 krajów i ostatecznie na stołach wylądowało 1155 modeli, a było co oglądać. Konkurs odbywał się we wspaniałym miejscu czyli na hali lodowej, jasna przestronna przestrzeń i bardzo dobre światło pozwalało delektować się każdym szczegółem modelu. Część sali była również dla stoisk handlowych, na których można było kupić wiele fajnych i przydatnych rzeczy.

Program konkursu był bardzo bogaty, od workshopów, poprzez warsztaty dla dzieci, które oczywiście prowadził Bine Logar z Back To Basic. Do wygrania natomiast była pokaźna liczba klubowych wyróżnień, np. rozlosowana drukarka 3D, a główna nagroda to EastModels Challenge Trophy i bon na 300 euro!!! Nadmienię że główne trofeum powędrowało do Kamila Trembacza z Krakowa za MiG 21.

Fajnym pomysłem była specjalna cena za obiad w pobliskiej restauracji LH Point, a do wyboru dwa różne dania. Konkurs odwiedziła cała masa wspaniałych modelarzy, było ich tyle że wymienienie każdego będzie sporym problemem w artykule, więc wrzucimy tylko kilka zdjęć.

No i ten największy wariat z Polski, z krainy ziemniaka, nasz przyjaciel Adam, który u nas na konkursie etatowo pełni rolę Sędziego Głównego.

Nasz Grand Prix powędrował za postapokaliptycznego, toksycznego byka z grzybami na grzbiecie.

Oczywiście nie zapomnieliśmy z Pawłem trochę pozwiedzać. Nocleg mieliśmy w Liptowskim Janie, w bardzo pięknej okolicy. Zaraz po zalogowaniu się w apartamencie ruszyliśmy na wieże widokową, z której widoczne było nawet jezioro Liptowska Mara. Później przypadkowo natknęliśmy się na lokalne siarczane wywierzysko, z którego skorzystaliśmy i 20 minut spędziliśmy na rekreacji.

Cóż więcej można powiedzieć, chłopaki z grupy Eastmodels zrobiły kawał świetnej roboty. Jan Moravcik świetnie wszystko zaplanował, a ja jestem dumny z bycia ambasadorem w PL portalu informacyjnego eastmodels.sk.

Dzięki Jano za konkurs i do następnej imprezy modelarskiej.